onsdag 23 september 2009

Är det gråa hårstrån jag ser på mitt huvud?

Oj vilken morgon det blev.

Klev ju som vanligt upp med Liam vid sex, personligen tycker jag det är på tok för tidigt och jag tittade flera ggr i spegeln för att se om mina ögon var kvar eller om det bara var två tomma hål som sved. Som tur var satt ögonen kvar.


Morgonen är till en början lugn, Liam ser tv, jag sitter vid datorn, bloggar, läser bloggar och väntar på att kaffet ska bli klart. Men precis när jag står och häller upp kaffet så brakar kaoset lös. Liv vaknar. Barnen bajsade i kapp, Liam stackarn hostar så han gråter och det värker i mammas hjärta. Liam kissar på pottan, mamma är stolt! Tyvärr så har mamma bara två händer och använder för tillfället dessa för att dra upp byxorna på en hostande Liam. Liv, snabb som tusan kryper fram till pottan och stoppar ner händerna för att sedan ta upp dom och börja klappa dom, underbart. In med dottern i duschen, bort med kisset och pottan och ner med sonen i soffan framför favoritfilmen "Cars". På med nya kläder på dottern och sätter henne framför tv:n för att försöka fixa lite frukost. Liam matvägrar och sitter kvar i soffan med sin vattenmugg. Liv äter gröten med glädje och åker ännu en gång in i duschen när hon ätit klart, matstolen likaså.
På med nya kläder på dottern ännu en gång. Behöver jag säga att jag tvättar en del?

Hinner precis sätta mig i soffan med en kopp kaffe då jag känner en underbar doft som sprider sig över rummet, Liv har bajsat ner hela sig själv. Ännu en gång in i duschen med dottern.
Sen lugnar det som tur är ner sig, Liam ser på film, Liv leker i lekrummet och jag får äntligen min morgon kopp med kaffe.

Sen så somnar prinsen i soffan utan lunch i magen och jag bär upp honom för att han ska få sova en stund i sin säng. Slänger ihop en snabb lunch till Liv och lägger även henne, en aningen tidigt för dom att sova men Liam var så trött och skönt om dom sover samtidigt så jag hinner TVÄTTA, städa och plocka undan.

Nu sitter jag och njuter av dagens andra kopp kaffe och ska snart sätta fart. Ska bara som snabbast läsa igenom lite bloggar.

Trevlig dag!


Kram//Pillan


2 kommentarer:

  1. Låter trevligt att vara mamma! Vad tusan har jag gett mig in på?! Kram från Sofia Huuki

    SvaraRadera
  2. shit, blir alldeles matt när jag läser detta. Starkt jobbat. Hoppas du gillar att tvätta;)

    SvaraRadera