måndag 22 juni 2009

Livet är en fest!




Livet är en fest!



Tänk hur livet kan förändras... För tre år sedan så levde jag med tron att "Bättre än så här kan juh aldrig livet bli" Jag och Magnus var nykära och levde loppan, jobbade och festade... hittade på precis det man kände för just den dagen och hade ingen att anpassa sig till... Men så pang, så blev jag gravid och man började genast tänka i andra banor, få en annan syn på livet och det small bara till så var vår älskade lilla prins Liam här. Nu fanns inte tanken på alkohol, fest, eller liknande.... Nu hade man ont i magen och ångest... rädslan för att något skulle hända våran lilla prins åt nästan upp mig, jag sov inte dom två första månaderna utan låg enbart och lyssnade så att han andades där i vaggan där han sov som en stock... Livet tog en helomvändning och helt andra saker proriterades... Sen så hann vi precis gifta oss och döpa Liam så var jag gravid med nummer två, hon som skulle komma ut nio månader senare och se ut precis som ett litet troll, Lilla Liv. Först när jag blev gravid med Liv så hade jag en fruktansvärd ångest, hur skulle min kärlek som jag kände för Liam kunna delas på två? Det visade sig när Lilla Liv kom inte vara något problem, min kärlek räcker gått och väl till båda barnen och ingen behöver känna sig åsidosatt... Vilka konstiga tankar man kan ha ibland...

Nu lägger man sig varje kväll i hopp om att få sova ett par timmar iaf. Ser fram emot att få vakna upp ännu en dag med sina älskade troll och bara njuta av livet och av våran lilla familj... Självklart jobbar man även nu hårt och allt är inte alltid en dans på rosor med små barn. Men ett leende eller ett skratt från vår underbara små troll kan få världens största problem att kännas som en liten bagatell... Jag trodde aldrig att man kunde älska nån så mycket som jag älskar våra underbara troll. Dom gör varje dag unik och speciell.


Livet är fortfarande en stor fest, dock en fest med ett helt annat innehåll än vad det var för tre år sen, då trodde man att man visste allt,kunde allt och hade koll på hur livet skulle bli och vad det hade att ge, men sanningen är den att man hade ingen aning. För sen mina troll kom till världen så har min värld blivit den bästa som finns och jag är så lycklig varje dag! Ta vara på livet och dom du älskar!!
Och kom ihåg, Livet är en fest och det är bara du som kan bestämma vad din fest ska innehålla!






1 kommentar: