söndag 8 mars 2009

Borta bra men hemma bäst!





Liam fick en klubba av famor vilket resulterade i en mycket dyngig kladdig unge :)
Liv myser med farfar

Äntligen hemma igen! Som jag alltid säger, borta bra men hemma bäst, det jag saknar mest när vi är borta är nog min säng, barnens lekrum och djuren. Mamma & Pappa & Lillasyster var hit för en stund sen och lämnade hundarna och Wilma (katten) ligger här brevid mig så nu är allt tillbaka till ordningen! Barnen sover som stockar i sina sängar och jag och M sitter vid varsin dator, en helt vanlig söndagkväll med andra ord haha

Fredagen började med att grönlundskan dök förbi på en kopp kaffe på morgonen när hon gått av sitt nattpass.
Efter lunch så packade vi in barn och väskor, vagn, pulka, bob och ja allt möjligt som måste med då man är två vuxna och två barn som ska iväg, proppfull bil med andra ord.
Barnen sov hela vägen till Solle så jag och M satt och pratade nästan hela vägen om vart vi ska åka och när :-) Ska ta å kolla lite på resor för nu börjar det bli dags att boka.

När vi kom fram vart det mys hos svärmor, god mat och en massa bus med barnen som fick en massa presenter som dom genast sysselsatte sig med.
Sen efter maten åkte Magnus och Micke iväg för en pokerkväll på klubben så jag å svärmor tog barnen och gick ut för lite bobåkning. När det började bli läggdags gick vi in och barnen somnade som stockar, dock höll inte detta i sig allt för länge. Kan nog räkna helgens sovtimmar på mindre än fem fingrar.

Lördagmorgon åkte jag och barnen in till stan för att ta en lunch med Sandra, Fredrik och Wilmer och för att göra stan vilket tar ungefär två minuter i den pyttelilla staden, förstår verkligen varje gång jag är där varför vi valde att flytta tillbaka till Umeå.

Sen åkte jag iaf hem och hämtade upp Magnus och så iväg till Magnus pappa där magnus småsyskon även var. Där vart det fika och en massa lek och som vanligt har man tusen saker att göra så efter ett par timmar var det bara att packa in barnen i bilen igen och iväg till nästa ställe.

Idag har vi hunnit åka till Magnus kusin Putte (Liams gudfar), åka till Magnus lillebror, varit hos Magnus pappa och åkt bob med barnen, dock inte Liv haha, hon satt inne och mös med farfar sin :-)

Började lite smått att kolla igenom lite kartonger med grejor som vi har kvar i Solle, gav dock upp ganska snabbt och sköt upp det projektet till sommaren, har en hel del kartonger att gå igenom där.

Fick med oss en jättefin service hem plus en massa annat.

Nu ska jag inta sängläge då mensvärken har smugit sig fram igen och jag är allmänt trött och nästintill döende :-) Kanske lika bra att bli gravid igen så man slipper denna mensvärk :D haha skämt och sido!

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar