tisdag 15 december 2009

Lucia, pepparkaksbak och julstämning!

God morgon!

Åh vad mysigt det var att kliva upp imorse, det har kommit r
ejält med snö och det är vitt vitt vitt överallt :) Julstämningen kommer direkt för mig när det kommer snö. Ingen snö, ingen Jul.

Idag blir det att gå ut och leka i snön, göra snöänglar och snögubbar... MYS!!

I söndags bakade vi pepparkakor, det började som vanligt med att hela familjen närvarade... men på slutet hade alla tröttnat och jag fick själv baka ut resten av degen :)










Igår var vi och kollade på när våra små troll lussade på förskolan. Liam tyckte först det var lite otäckt med alla som stod och tittade på dom när dom kom ut så när han såg mig blev han jätteledsen. Men efter lite kramar och pussar hos mig så ville han gå tillbaka och fortsatte sjunga med dom andra barnen. Liv sprang mest omkring och klappade händerna :) Så söta var dom alla barnen. Sen bjöds det på glögg och pepparkakor innan tomten kom ridandes på en häst och alla barnen fick lämna sina önskelistor som dom gjort och så fick dom varsin liten julklapp. Så mysigt var det!

Nu ska jag ta och sätta fart. Ska städa undan och sen koka gröt till trollen innan det är dags att bege sig ut i snön.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig dag!

Kram// Pillan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar