torsdag 27 augusti 2009

Höstdag!

God dagens!
Idag är det nog den första riktigt gråa dagen på denna höst. Riktigt kallt var det imorse när barnen kvart i fem bestämde sig för att mamma skulle kliva upp och fixa välling.

Ikväll ska jag och C iväg för att måla i nya huset. I helgen ska det flyttas och det vore skönt om så mycket som möjligt var klart innan vi flyttar in, iaf sånna saker som går ganska snabbt som tex att måla.

Igår kväll satt jag och gick igenom mitt schema och lade in en massa önskemål om mammaledighet. Om jag får det beviljat så kommer barnen gå max tre dagar i veckan på dagis och inte så långa dagar. Jag håller tummar och tår för att det beviljas så att jag kan ha mycket mys hemma med barnen i höst.

Kanske dags att börja planera för ett tredje barn? :) Nej det får nog vänta ett tag.

Trevlig dag!

Kram//Pillan

1 kommentar:

  1. Det är klart att ni ska ha ett tredje barn;-)
    Vad skönt för barnen med kortare dagar på dagis...barn brukar få långa arbetsdagar annars!!
    Lycka till med målningen=)

    SvaraRadera